menu ↓

Ambition4Clients loopt voorop in First party data

De ontwikkeling van de software staat nooit stil bij Ambition4Clients. En al langere tijd stond daarbij een belangrijke wens op het lijstje. Een uitbreiding op de bestaande mogelijkheden om jouw klanten goed in kaart te brengen. Founding partner Robin Dommisse is verantwoordelijk voor systeemintegratie en kan hier veel meer over vertellen.

Is dit niet een beetje roeien tegen de stroom in? Volgend jaar wordt immers de wetgeving rondom het verzamelen van cookies alleen nog maar strenger.

“Het klopt dat de zogenaamde Third party cookies en vergelijkbare technieken steeds meer beperkt worden door regelgeving,” vertelt Robin. “First party cookies blijven nog wel bestaan, maar die zijn niet meer te linken met andere systemen. De verscherpte regels zien we juist als een kans. Want wij bieden een alternatief, met het verzamelen van First party data. Dat werkt wanneer je je richt op de bekende gebruikers: jouw klanten dus.”

Maar daarin zijn jullie niet uniek. Waarmee onderscheidt Ambition4Clients zich dan?

Robin: “Er zijn inderdaad meer partijen die al met First party data werken. Maar ons grote voordeel is dat wij het hebben geïntegreerd in een aantal platforms: WordPressCopernica en ePublisher. Voor partijen die hier al mee werken, is de drempel om in te stappen heel laag. Dat is een doelgroep die veel breder is dan ons huidige klantenbestand.”

“En voor uitgeverijen en mediabedrijven zijn we wel degelijk uniek, met deze manier van klantgedrag in kaart brengen en data gebruiken voor marketing. Voor zover bekend biedt namelijk geen enkele van onze concurrenten zulke mogelijkheden. Dus dit kan voor bedrijven in de uitgeversbranche een belangrijke reden zijn om gebruik te maken van onze totale dienstverlening. Overstappen naar CleverConnected en de gekoppelde platforms is hiermee nóg veel interessanter geworden.”

Wat kan je verwachten, als je in zee gaat met Ambition4Clients?

“De bezoekers in de digitale omgeving van het bedrijf maken gebruik van platforms die gekoppeld zijn aan onze software,” vervolgt Robin. “Wij verzamelen data over hun klanten en leggen die vast. Op een centrale plek, precies waar het thuishoort: het relatieprofiel. Zo wordt het allemaal zichtbaar en meetbaar. Dat is leuk, maar je wilt er natuurlijk ook iets mee gaan doen. De bijzonderheid zit in het slimme algoritme dat we hebben ontwikkeld. Dat is in staat om al die gegevens om te zetten in bruikbare informatie op relatieniveau.”

Wat zijn dat voor data, die worden verzameld en gebruikt?

“We kunnen verschillende gegevens over de user ophalen. Wie is het? Welk e-mailadres? Wat is het IP-adres? Op welke link(s) wordt er geklikt? En via welk kanaal binnen het platform gebeurt dat: bijvoorbeeld nieuwsbrief, app en/of website?”

“De links die je gebruikt, kunnen worden voorzien van tags. Je bepaalt zelf welke tags worden gekoppeld aan bijvoorbeeld een blog, een nieuwsbriefartikel of een product. Ambition4Clients kan daar altijd bij helpen en adviseren. En omdat we de data (lees: kliks) vastleggen, is het zelfs mogelijk om daar na langere tijd alsnog een bepaalde tag aan te hangen.”

“Bij het verzamelen van data wordt vaak alleen gekeken naar standaard klikgedrag. Maar wij hebben daarin een volgende stap gezet, door te zorgen dat álle content kan worden getagd. Dus bijvoorbeeld ook aankopen en transacties.”

“Een mooie aanvulling is de mogelijkheid om ook handmatig data toe te voegen. De klant zelf kan zijn eigen voorkeuren aangeven, in de persoonlijke omgeving. Of denk aan een verkoper die de klant op een beurs heeft gesproken. Of de klantenservice medewerker die hem of haar aan de telefoon heeft gehad. Zij kunnen dus bijvoorbeeld interessegebieden gaan vermelden in het profiel van deze klant.”

“Zo ontstaat een steeds completer klantbeeld, gevoed door informatie van alle kanten. Dat maakt het mogelijk om iemand heel gericht te benaderen. Een nieuwsbrief met alleen onderwerpen die hem of haar interesseren. Content die volledig op de persoon is toegesneden. Of een precies passende en dus onweerstaanbare aanbieding.”

Robin besluit: “Met onze manier van klantdata verzamelen en vertalen naar de juiste informatie, is Ambition4Clients helemaal klaar voor de toekomst. De mogelijkheden zijn ongekend.”


Geplaatst op

in

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *