menu ↓

In gesprek met Alex Sieval van New Scientist

Al bijna twee decennia. De relatie met New Scientist gaat heel ver terug. “Eerst was dat met de voorloper van Ambition4Clients,” zo voegt Alex Sieval eraan toe. Hij is marketing & salesmanager bij het magazine én wetenschapsplatform.

De uitgever van New Scientist is Veen Media. In het maandelijkse magazine worden de highlights uit de wereldwijde wetenschap afgewisseld met reportages over toponderzoek in Nederland en België.

Abonnees kunnen gratis de digitale versie lezen, via de app of de webreader. Het platform probeert ook wetenschap dichterbij te brengen door evenementen en reizen te organiseren. Verder geeft New Scientist populairwetenschappelijke boeken uit. Voor de webshop maken ze gebruik van het door Ambition4Clients ontwikkelde boekwinkel.online. Deze is te vinden op de website newscientist.nl. En natuurlijk is New Scientist ook vertegenwoordigd op de belangrijkste social kanalen.

Dat de relatie met Ambition4Clients zo lang bestaat, is niet altijd vanzelfsprekend geweest. Een paar jaar geleden is de titel overgenomen door een investeringsmaatschappij, en sinds 2019 zijn ze zelfstandig geworden. Bij alle veranderingen stond voor Alex één ding als een paal boven water. Hij wilde per se met Ambition4Clients blijven werken.

Software

“Hun pakket CleverConnected is een uitstekende tool voor ons abonnementenbeheer, inclusief de financiële afhandeling. Eigenlijk moet ik het trouwens hebben over klantbeheer. Want bij New Scientist gaat het allang niet meer uitsluitend om abonnees. Ongeveer een kwart van onze klanten neemt inmiddels andere producten af dan een abonnement. Naast het klantbeheer verzorgt Ambition4Clients voor ons ook de klantservice én de marketing via geautomatiseerde mailflows. Dat is een combinatie die je niet zo snel vindt bij andere partijen.”

Alex is heel tevreden over de software-oplossingen. “CleverConnected biedt veel flexibiliteit. Met de standaard integraties en WordPress-plugins zit het goed in elkaar. We kunnen dan ook eenvoudig ons productportfolio aanpassen als dat nodig is. Er is veel mogelijk zoals e-commerce, event-ticketing en zelfs advertenties. Voor ons was de uitbreiding naar digitale abonnementen een belangrijke stap. Uiteindelijk bleek dat best simpel te gaan. Voor het pakket maakt het eigenlijk geen verschil, digitaal abonnement of print.”

“Het werkt prettig,” vervolg hij. “Je kunt bijvoorbeeld overal bij met één inlog. En binnen enkele minuten na het afsluiten van het digitale abonnement is er al toegang. Voor de betaling zijn er veel opties, zowel in de methode als de periode.”

De digitale abonnementen van New Scientist zijn geïntegreerd met WordPress, met ePublisher voor digitaal lezen en met WooCommerce. “Dat laatste geeft ons meer mogelijkheden voor de sales en marketing. Communicator sluit hier ook mooi op aan. Met die software worden automatisch passende mails uitgestuurd. Niet alleen bij de aanmelding als abonnee, maar ook daarna. En wanneer een abonnement bijna afloopt, krijg de klant automatisch een aanbieding in de mail.”

Af en toe zijn er wensen die buiten de pakketten vallen. “Dan maken we gezamenlijk eerst een afweging, of het haalbaar is om dat op te pakken. Soms speelt natuurlijk mee of het ook interessant kan zijn voor hun andere klanten. En dan gaan ze het voor ons ontwikkelen.”

Ervaringen

Het wekt geen verbazing dat de ervaringen van Alex met Ambition4Clients vooral positief zijn. Hij noemt de snelheid van handelen en de korte lijnen als belangrijke pluspunten. “Wat ik persoonlijk ook fijn vind, is dat Leo zelf van oorsprong uit de uitgeverswereld komt.”

Ja, hij zou het zijn relaties zeker aanraden om met Ambition4Clients te gaan werken. Sterker nog: dat heeft hij in het verleden al meermaals gedaan. “Het is al een paar keer voorgekomen dat ik heb gesproken met potentiële nieuwe klanten van Ambition4Clients, die overwegen om de overstap te maken.”


Geplaatst op

in

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *