- Blog: Hoe AI marketinganalyses versnelt en ideeën toetstdoor Pieter KuytVan data-analyse tot het onderbouwen van strategische keuzes Kunstmatige intelligentie (AI) wordt steeds vaker ingezet in marketing. Niet om de mens als strategisch denker te vervangen. Maar wél om data-analyse te versnellen, te ondersteunen bij het toetsen van hypotheses en te helpen om inzichten te structureren. In deze blog kijken we naar het gebruik van… Lees meer: Blog: Hoe AI marketinganalyses versnelt en ideeën toetst
- Blog: ook met nieuwe technologie blijven de oeroude DM-principes van krachtdoor Pieter KuytVan alle ontwikkelingen die de opkomst van digitale technologieën met zich heeft meegebracht, wil ik er in dit blog één uitlichten. Dat is de verschuiving van direct mail naar online communicatie, en dan in het bijzonder e-mailmarketing. Waar zitten in deze moderne tijd de parallellen én de verschillen met de aloude principes? Direct mail vergeleken… Lees meer: Blog: ook met nieuwe technologie blijven de oeroude DM-principes van kracht
- Blog: de spambox vermijden bij het versturen van mailsdoor Robin DommisseDeze keer een blog waarin vooral de techniek achter mailverzending aan bod komt. Niet altijd even eenvoudig, maar wel functioneel! Het kan je in dit geval namelijk enorm helpen, als je die aspecten begrijpt en kunt toepassen. Voor je marketingcampagnes en transactie-communicatie zoals facturen en welkomstberichten, is het heel waardevol om je mail in grote… Lees meer: Blog: de spambox vermijden bij het versturen van mails
- Blog: het potentieel van werving via eigen kanalendoor Leo SchaapMarketing via je eigen omgeving, platforms en kanalen kan heel effectief zijn. Je maakt immers gebruik van je bestaande klanten en prospects. En je merkbekendheid wordt goed benut. Belangrijk voor gericht werven. Maar ook voor het behoud én terugwinnen van je klanten. Inzicht Door jezelf een aantal vragen te stellen, krijg je inzicht in je… Lees meer: Blog: het potentieel van werving via eigen kanalen
- Blog: Klantcommunicatiedoor Leo SchaapGoede communicatie met de klant is fundamenteel, voor elk bedrijf. Vaak wordt er dan als eerste gedacht aan conversie: het werven van nieuwe afnemers. Dat is een belangrijk doel, zeker. Maar niet het enige. Communicatie gaat ook over het bouwen van een relatie met je klanten en het versterken van je merkwaarde. Piramide In de… Lees meer: Blog: Klantcommunicatie
- Blog: heb jij de waarde van je klant al in beeld?door Robin DommisseHet is belangrijk om het gedrag van je klanten te begrijpen en hun waarde te kennen. Daarmee kun je strategieën ontwikkelen om jouw bedrijf te laten groeien en bloeien. Er zijn verschillende manieren om je klanten en bezoekers op waarde te segmenteren. Zo kennen we onder meer: RFD kijkt naar de fase waarin de consument… Lees meer: Blog: heb jij de waarde van je klant al in beeld?
- Blog: een effectieve marketingstrategiedoor Leo SchaapEen effectieve marketingstrategie is essentieel voor het succes van jouw merk of bedrijf. Dan heb ik het niet over losstaande acties, met een evaluatie achteraf. Nee, je ontwikkelt uitgebalanceerde campagnes met vooraf bepaalde doelen, die je tijdens het proces bewaakt en bijstuurt. Waarbij je rekening houdt met actuele trends in de markt. Doelstellingen en KPI’s… Lees meer: Blog: een effectieve marketingstrategie