menu ↓

Blog: Klantcommunicatie

Goede communicatie met de klant is fundamenteel, voor elk bedrijf. Vaak wordt er dan als eerste gedacht aan conversie: het werven van nieuwe afnemers. Dat is een belangrijk doel, zeker. Maar niet het enige. Communicatie gaat ook over het bouwen van een relatie met je klanten en het versterken van je merkwaarde.

Piramide

In de klantenpiramide speelt communicatie een grote rol. Aan de top staan de klanten die al bekend zijn met jouw merk, een positieve houding hebben en bereid zijn tot aankoop. Dit vraagt om een heel andere benadering dan van klanten aan de onderkant. Het is essentieel om dat verschil te snappen. De manier van communiceren bepaalt of en hoe klanten omhoog ‘groeien’ in de piramide.

Doelstellingen

Het begint allemaal met duidelijke communicatiedoelstellingen. Die helpen bij het bepalen van de juiste boodschap en het kiezen van de geschikte kanalen. Voor het bereiken van deze doelstellingen en uiteindelijk van hogere conversies, is gerichte communicatie nodig. Je wilt daarmee op een effectieve manier kennis, houding en gedrag beïnvloeden. Zo ontstaat bij de klant bewustwording van het merk en uiteindelijk een positieve, loyale houding. Dat moet leiden tot gewenste handelingen, zoals een aankoop.

Merkwaarden

Verder zijn de merkwaarden van belang, binnen communicatie. Dus behalve promoten van producten of diensten, wil je de waarden en visie van het merk overbrengen. Dat helpt bij het bouwen aan een sterke merkidentiteit en het vergroten van klantloyaliteit.

Kunnen we jou helpen om effectiever te communiceren en daarmee de gewenste doelen te bereiken bij de juiste klanten? Bel of mail me dan:

Dit delen:


Geplaatst op

in

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *