Sander Pleij is founding editor bij The European Review of Books, een tijdschrift in print en online over cultuur en ideeën. “Samen met Wiegertje Postma en George Blaustein heb ik dat vier jaar geleden opgericht. We wilden vanuit Europa zelf een blad gaan uitgeven, dat voornamelijk Engelstalig is.” Na een geslaagde crowd funding konden ze een eerste uitgave maken. “Sinds die tijd zijn er wat mensen bijgehaald. De designer komt bijvoorbeeld uit Frankrijk. Ons kantoor staat in Amsterdam.”
Ze spreken beide talen
“We willen vooral inhoudelijk bezig kunnen zijn met ons tijdschrift. Maar omdat we zelf ook uitgeven, komt er zoveel meer bij kijken. Alleen al daarom ben ik dolblij met Ambition4Clients. Zij kwamen precies op het juiste moment in ons groeiproces.” Eerder was er al eens contact geweest met Leo Schaap. Voor Sander was dat zeker interessant, maar een samenwerking vond hij toch een hele stap. “Later werden ze ons aanbevolen door 360 Magazine. Toen was de timing beter en zijn we met elkaar in zee gegaan.” Het spreekt hem vooral aan dat kennis van de zakelijke kant en van marketing is gecombineerd met een achtergrond in de boekenwereld en het uitgeven. “Ze spreken dus beide talen.”
“Ons abonnementenbeheer loopt via Ambition4Clients en daarnaast maken we gebruik van hun marketingondersteuning. Ons klantenbestand en de logistiek eromheen is onder meer gekoppeld aan de nieuwsbrief en website. Zo kunnen we een abonnee helemaal gaan volgen, ontvangers van de nieuwsbrief direct een abonnement aanbieden etc.”
Praktisch én creatief
Inmiddels is The European Review of Books ook overgegaan met het websitebeheer. “WordPress is voor ons toch geschikter als CMS. En het vertrouwen was er, dankzij de vloeiende samenwerking.” Het is typisch een proces waarbij je allerlei hobbels tegenkomt. “Daarbij was Robin echt goud waard voor ons. Hij trok zich elk probleem aan en ging dan direct met ons meedenken. Heel praktisch, maar tegelijk ontzettend creatief in de oplossingen. Daar hebben we veel aan gehad!”
Dat ‘stapje verder’ vindt Sander ook het fijne aan Ambition4Clients. Zo is de werkstudent die hun communicatie doet, gekoppeld aan Leo. “Die heeft meteen een soort mentorrol opgepakt.”
Je bent toch met je kindje bezig
Daarnaast ziet hij communicatie en bereikbaarheid als hele sterk punten. “Je bent toch met je kindje bezig. Soms zijn er spannende momenten, gaat iets wel of niet door? Of dingen dreigen spaak te lopen. Dan geven ze altijd thuis, heel prettig. Soms loop je ergens mee rond, een losse draad met een klant. Zij nemen dat dan over, op een hele betrouwbare manier. Dat scheelt echt, in je hoofd.”
“Het is gewoon een heel fijn bedrijf met aardige mensen die snel reageren. Zeker aan te raden als je op zoek bent naar abonnementenbeheer en goede support.”
Geef een reactie