menu ↓

Interview: Prosu Media Producties en Gezondnu

Prosu Media Producties is specialist in marketing, klantcontact en multimedia. Het richt zich op de agrarische sector en de schoonmaakbranche, in Nederland en België. Daarin biedt het mediakanalen aan, zowel in print als online.

Het maakt onderdeel uit van de KMM (Kennis, Marketing, Media) Groep in Flevoland. Prosu Media Producties is uitgever van de vaktitels: Melkveebedrijf, De Loonwerker, Varkensbedrijf, Akkerbouwkrant, Pluimveekrant, Terra en Clean Totaal.

Een van de zusterbedrijven is Prosu Database Marketing, dat de data verzamelt die wordt gebruikt voor de verzending van de vakbladen.

Sinds 2020 valt ook Gezondnu onder de KMM Groep. Sinds die tijd zit het tijdschrift in Dronten onder één dak met Prosu Media Producties. Als unit opereren ze nog bijna helemaal los van elkaar, met aparte databanken en elk bijvoorbeeld een eigen account in CleverConnected. Maar Stefan Zwaneveld (Prosu Media Producties) en Toon van Druenen (Gezondnu) vertellen dat zij op persoonlijk vlak wel al veel samenwerken. Zeker als het gaat om het gebruik van CleverConnected en de contacten met Ambition4Clients.

CleverConnected en de dienstverlening van Ambition4Clients

Bij Gezondnu werkten ze al iets eerder met CleverConnected. Toon vertelt: “We zijn overgestapt naar Ambition4Clients uit onvrede met onze vorige abonnementenleverancier, wat zelfs leidde tot een conflict. Kort gezegd, hadden we onze abonnees en ons geld niet in eigen beheer.”

CleverConnected was destijds een belangrijke reden om voor Ambition4Clients te kiezen. “Al je gegevens, abonnees, inkomsten en uitgaven. Als uitgever hebben we daarin nu zelf van A tot Z inzicht én toegang. Dus geen verrassingen meer. Alles wordt netjes uitgesplitst en het is makkelijk te integreren in de website.”

Daarnaast somt Toon nog andere voordelen op. “De enorme kennis van de markt. Die mis ik vaak bij andere leveranciers. Of je moet ze daarvoor inhuren, voor veel geld. Dat is bij Ambition4Clients echt heel anders. En verder de benaderbaarheid en reactietijd: als we wat nodig hebben, bellen we gewoon en dan wordt het meteen geregeld. Of ik stuur een hele korte mail en ze hangen al aan de telefoon, bij wijze van spreken nog voordat ik op verzenden heb geklikt. ‘Wat heb je nodig? Wat kan ik voor je doen?’ Echt heel bijzonder, vind ik. En dat geldt ook voor Stefan, volgens mij.”

Stefan beaamt dat volmondig, en vertelt meteen hoe Prosu Media Producties is aangehaakt. “Wij hadden weer een ander systeem, maar voor het abonnee gedeelte werkte dat ook voor geen meter. Terwijl daar juist onze uitdaging lag: we wilden veel meer doen met de abonnees, ze centraler zetten in de organisatie. Overstappen lag dus voor de hand. We kregen Gezondnu erbij, en daar waren ze heel enthousiast over CleverConnected. Eén en één is meestal twee, en we zijn dan ook gestart met Ambition4Clients. Tijdens de overgang ontdekten we steeds meer eigenaardigheden in ons vorige systeem. Er zat heel veel vervuiling in. Robin en Leo hebben er een grote hoeveelheid tijd en energie ingestoken, om dat samen met ons op te lossen.”

“Naarmate we meer met CleverConnected gingen werken, merkten we dat het oude systeem bij de Nederlandse tak ook gewoon niet meer voldeed. Het functioneerde, maar was niet meer dan een soort facturatiemodule. We stuurden een factuur naar de abonnee en hoopten dan maar dat die werd betaald. Daarna moesten we eigenlijk alles zelf uitzoeken. De commitment van Ambition4Clients die we zagen voor België, was een reden om nu ook voor CleverConnected te gaan. En dat is een hele goede stap geweest in onze professionaliseringsslag. Met name alle mogelijkheden die we nu hebben zoals de koppeling met de webshop, toevoeging van de betaling op de factuur, het hele stuk debiteurenbeheer, het herinneringsproces, noem maar op. Dat hadden we daarvoor heel matig voor elkaar, omdat alles handmatig moest gebeuren en daarom niet altijd meteen werd opgepakt. Nu is het één geheel en over alles is goed nagedacht. Pas dan krijgt het allemaal vorm in je organisatie. Ja, het werkt. Soms vraag je je echt af waarom we dit niet eerder hebben gedaan.”

“Natuurlijk is het allemaal nieuw en wennen,” gaat hij verder. “Veel dingen deed ik op een bepaalde manier, omdat ik niet anders wist. Dan is het verfrissend dat iemand met je gaat meedenken. Dat is het fijne van de samenwerking. Bijvoorbeeld als Robin mij vragen gaat stellen. ‘Waarom doe je het dan niet zo en zo? Of: heb je hier al aan gedacht, zullen we dit integreren?’ Dan ontdek je dat wat we tot nu toe deden, helemaal niet zo handig was. En zijn oplossing lijkt goed, dus zo gaan we het doen.”

Toon haakt hierop in: “Dat gaat heel ver. Gisteren kwam ik ergens niet uit. Misschien iets te makkelijk, maar ik belde meteen Robin. Hij adviseert dan gelijk een bepaalde plug-in en die werkt dan ook gewoon. Dat deel ik dan direct met Stefan, die gebruikt het nu eveneens.”

“Het is gewoon een fijn gevoel dat er altijd iemand voor je klaarstaat,” vertelt Stefan op zijn beurt. “Zeker met die professionalisering waar ik het net al over had. CleverConnected biedt zoveel mogelijkheden, we willen ook echt een stap verder gaan. Productbundels integreren. Het makkelijker maken om bijvoorbeeld een proefnummer af te sluiten via de website. En er moet een goede welkomstmail uitgestuurd worden. Dan loop je natuurlijk tegen complexe maatwerk vraagstukken aan, waar je af en toe hulp bij kunt gebruiken.”

Prosu Media en Gezondnu werken met een ander mailprogramma. Kort voor de samenwerking met Ambition4Clients was daar net veel geld en tijd ingestoken, voor nieuwe templates en een database. Dus een overstap naar bijvoorbeeld Copernica is op dit moment gewoon geen optie, vertelt Stefan. “Maar wat ik dan weer heel mooi vind: ze denken wel mee. Hoe ze op zo’n manier kunnen ondersteunen, dat het toch in ons eigen systeem past. Daar zijn ze bij Ambition4Clients zó toegankelijk in. Bijvoorbeeld als ik aangeef dat ik data X krijg maar eigenlijk Y nodig heb. Dan ontvang ik het de volgende keer precies zo, dat het perfect kan worden geïntegreerd in onze mailsoftware. Niet van: ‘Jullie werken daar nou eenmaal mee, dan mag je het ook zelf transformeren.’ Of er een flink uurtarief voor rekenen.” “Ontzorgen en meedenken, tot in de kleinste details inderdaad,” vult Toon weer aan. “Hun dienstverlening is echt ‘jij vraagt, wij draaien’. En als onze vraag onmogelijk lijkt, dan vertelt Ambition4Clients hoe ze het tóch kunnen draaien. Dat is een beetje de essentie.”

Ervaringen

Stefan besluit met de algehele ervaring die ze hebben met Ambition4Clients: “Heel veel organisaties leveren een 7+ dienstverlening. Prima: je schaft gewoon een product aan, je krijgt het en het werkt. Maar zij gaan echt voor dat 9+ moment. Je wordt niet alleen geholpen met je vraag, maar komt ook meteen een stap verder. Zodat ik zelf leer hoe ik zoiets de volgende keer nog beter kan aanpakken. Op die manier word je als organisatie steeds professioneler.” Beide heren zitten op een lijn: “Als vergelijkbare organisaties worstelen met hetzelfde vraagstuk, dan zouden we ze zeker aanraden om eens met Ambition4Clients te gaan praten.”

Dit delen:


Geplaatst op

in

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *