PerfectBase vormt de backbone van het klantenbeheer. Het is het hart van het beheer en geeft continu inzicht in de resultaten van (marketing)inspanningen. Maar daarnaast is het de spin in het web als het gaat om het managen van alle Touch points in de customer journey. PerfectBase vormt met een aantal generieke web-based applicaties een platform voor onze klanten voor het beheer van (transactie-gerelateerde) relatiegegevens, zoals abonnementen, e-commerce, event-ticketing, donateurs, lidmaatschappen, etc. . Het stelt gebruikers in staat om op elke gewenste plek te kunnen beschikken over deze gegevens. Dit beperkt zich niet tot de gebruikersinterface, maar kan ook ingezet worden voor het koppelen met systemen van derden, zoals bijvoorbeeld webshops en e-mailtools.
In PerfectBase kunnen relaties met al hun gegevens beheerd worden. Deze gegevens kunnen tevens verrijkt worden door het koppelen met databronnen van derden of door het gebruik van PerfectBase Connect, de door ons ontwikkelde uitgebreide APIÂ waarmee koppelingen gerealiseerd kunnen worden. bijvoorbeeld voor een paywall voor betaalde content, koppelingen met apps en andere specifieke (reeds ontwikkelde) applicaties voor single-sign on.
Naast ‘eenvoudige’ registratie van abonnementen, worden allerlei bijzondere vormen ondersteund. Denk hierbij aan een afwijkend bezorg/betaaladres, verzamelabonnementen (zoals Ilse, Read & View, Bladenmix, Pluimen), digitale abonnementen, maar ook donateurs en lidmaatschappen.
PerfectBase geeft ook inzicht in (credit)facturen en betalingsinformatie. Vanuit PerfectBase wordt sturing gegeven voor het aanmaken van herinnerings- en aanmaningstrajecten, na het verstrijken van de vastgesteld betalingstermijn, al dan niet in samenwerking met een incassobureau, waarvoor we automatisch gegevens beschikbaar stellen. Met de bestelmodule kan een koppeling met een webshop worden gemaakt. Deze koppeling is tweeledig: de informatie op de webshop kan uit de backend worden verkregen, zodat een actuele voorraadstand beschikbaar is. Daarnaast worden de bestellingen aangeboden aan de backend, zodat deze administratief kunnen worden afgehandeld. Alle productbestellingen, maar ook event-ticketing of andere producten worden vastgelegd bij de klant/relatie, zodat er een beter beeld ontstaat van de klantwaarde (het 360° klantbeeld).