Onze kracht

Centraal inzicht in alle abonnementsvormen: Alle abonnementsvormen binnen één omgeving. Naast traditionele abonnementen ook digitale abonnementen en daarmee alle abonnementsinformatie op relatieniveau gekoppeld en beschikbaar, maar ook informatie over premiums (en ook inzetbaar over online bestellingen, events en nieuwsbrieven).

Klantwaarde-ontwikkeling: Doordat alle transacties worden vastgelegd ontwikkelt het klantbeeld continu. Interesseprofielen worden opgebouwd aan de hand van tagging van aangekochte producten en klikgedrag. Daarnaast bepalen we realtime de klantwaarde op basis van de RFM-methodiek.

Beschikbaarheid: Als gevolg van het basisprincipe “veilige beschikbaarheid van relevante data“, zijn alle functies zowel binnen de beheersoftware als van extern te benaderen. Het switchen van een abonnement van de ene naar de andere titel is hiermee zowel door de callcenteragent als door de klant zelf (op de MyPage omgeving) uit te voeren. Vanuit ditzelfde principe bieden we de klanten ook een single sign-on oplossing. Deze maakt het mogelijk om met één ínlog en password in te loggen op een MyPage omgeving of het lezen van digitale uitgaven en toegang tot content achter een Paywall. Denk daarbij aan toegang tot bestaande platformen als Leeslounge (waar ook AKO bij betrokken is), maar ook de technologie van WP-Magazine, geïntegreerd in WordPress of bijvoorbeeld DigiMaQ.

Financieel: De administratie wordt vanuit PerfectBase gevoed met informatie over aangemaakte facturen, debiteurenstand en ouderdomsanalyse, gerealiseerde omzet en leveringsverplichting. Alle financiële transacties worden, als onderdeel van de periodieke afsluiting, gejournaliseerd. De abonnementenadministratie vormt hierdoor een volwaardige sub administratie als verantwoordingsbron voor mutaties in het grootboek. Het grootboek zelf blijft hierdoor vrij van onnodige details. Alle betalingen (via PSP’s, iDEAL, SEPA Incasso, Paypal, etc.) worden centraal verwerkt voor een effectieve herinneringscyclus tot aan het incassobureau.

Marketing automation: Communicatie met klanten is met één druk op de knop geregeld. Voor gedefinieerde groepen (denk aan actieve abonnees, productbestellers in een bepaald interessegebied) worden continu automatisch bijgewerkt. Hiermee bieden we marketing automation zoals het bedoeld is: geen vervelende terugkerende handelingen, maar analyseren van bijsturen van lopende campagnes. Voor iemand met gevoel voor data kunnen naar hartenlust zelfstandig gedetailleerde doelgroepen bepaald en benaderd worden.

Analyse: Alle data in één omgeving hebben is cruciaal, maar daar houdt het in onze visie niet op. Sterker nog, daar begint het pas. Binnen PerfectBase is er daarom ook de mogelijkheid om analyses te doen op basis van de data. Hierbij kunnen doelgroepen geïdentificeerd en gesegmenteerd worden, om hen vervolgens een gericht(er) aanbod te kunnen doen voor cross- of upselling.

Centrale logistieke aansturing: Door de derde-magazijnen functionaliteit is het mogelijk om middels dropshipment producten vanuit ieder willekeurig magazijn te versturen. Waarbij alle transacties op één plek inzichtelijk zijn zodat de klanten één contactpunt hebben voor al hun vragen.