← Klantenbeheer, abonnementen en transacties
Campagnemanagement en klantenservice
Het verzamelen van relevante klantdata vergroot de mogelijkheden voor jouw marketing. De data komen beschikbaar in een marketing- en emailomgeving als Communicator. Dit maakt het mogelijk om heel snel de juiste selecties te maken en zeer gesegmenteerd te werk te gaan.
We kunnen ook automatische campagnes inrichten. Enkele voorbeelden:
- Retentieprogramma: iemand heeft een proefabonnement voor vijf nummers van een bepaald tijdschrift. Bij het derde nummer zou er volledig geautomatiseerd uit kunnen waarin wordt gewezen op het feit dat de volgende editie de voorlaatste is. Bij nummer vier zou dan een goed verlengingsaanbod kunnen volgen.
- Win back: na afloop van een kortlopend abonnement of een beëindiging kan de abonnee na een half jaar een mail krijgen met een nieuw aanbod.
- Remarketing: de koper in je webshop die de transactie niet afmaakt en vervolgens op een later moment weer een signaal krijgt.
Dankzij onze centrale database zijn zulke processen heel eenvoudig in te richten. En jij kunt je focussen op de communicatie zelf: welke boodschap je wilt overbrengen en de tone of voice.
Omgekeerd kan de klantwaarde medebepalend worden voor de herinneringen-cyclus. Iemand die al twintig jaar trouwe klant/abonnee is en één keer een factuur heeft gemist, hoort toch geen formeel opgestelde standaardbrief te krijgen?
Een andere interessante invalshoek: de medewerker van de klantenservice die aan een kleurbolletje kan zien dat de beller een hele goede klant is en vervolgens extra alert is op de toon en inhoud van het gesprek. En de klant op basis van diens interesseprofiel meteen kan melden wat momenteel het Boek van de Maand is. Of kan signaleren dat deze klant de nieuwsbrief nog niet ontvangt.
En dan hoeft het nog niet eens om een bestaande abonnee te gaan. Misschien blijkt uit het systeem wel dat dit een regelmatige koper in de webshop is, die bovendien al jarenlang jouw events bezoekt. Zie jij ook kansen voor cross- en upselling?
Dát is nou gebruikmaken van data in standaardprocessen! Het is nu te vaak eendimensionaal en dat kan echt anders. Een klant is geen abonnee, een klant is een klant. De hedendaagse consument verwacht een passende behandeling en wil serieus genomen worden.
Op basis van de juiste data kun je onnodige standaardberichten vermijden en tegelijk juist meer investeren in de klantcontacten die er echt toe doen. Zo stelt onze software jou in staat om veel efficiënter te werken.
We kunnen ook zorgen voor een doorontwikkeling in de kanalen die jouw klant wenst. Geef de klant het platform waar hij of zij zich prettig bij voelt en dat bovendien effectief is voor het soort contact.
Dit is nu net waar wij jou bij helpen: customer intimacy, aandacht besteden aan de klant, kijken hoe je die beter kunt servicen en eventueel kunt aanzetten tot meer aankopen.
Inzicht bepaalt de tone of voice. En inzicht is precies wat Ambition4Clients jou kan bieden.
Voor met name uitgevers en andere B-to-C mediabedrijven kunnen we de complete klantenservice verzorgen. Daarbij werken we samen met verschillende partners.
Interesse? Bekijk dit dan ook eens:
Onze diensten op een rij
Systemen
Klanten
Over Ambition4Clients
Contact