Oplossingen
Dat vraagt om specifieke oplossingen. Voor het beheer van je klantenbestand, het opzetten en managen van een effectieve en efficiënte klantenservice en voor de communicatie met al die mensen. Maar ook om zoveel mogelijk data over ze te verzamelen en vast te leggen, voor zover deze van belang zijn voor de relatie.
Dus niet: data verzamelen als doel op zich. Maar: steeds verder toewerken naar een 360 graden-klantbeeld. En dat beperkt zich niet tot transacties: de hele interactie met klanten en prospects wordt meegenomen. Zodat alle belangrijke gegevens op elk moment beschikbaar zijn, of dat nu voor de klantenservice is of voor je marketingcampagnes.
Hoe mooi zou het zijn als je dat voor elkaar hebt, zonder talloze handelingen van medewerkers? Dat al die informatie en acties samenkomen op één centrale plek, waardoor er allerlei kruisverbanden mogelijk zijn. Zo leer je de klant echt kennen. Dit stelt je in staat om een (langdurige) relatie op te bouwen die leidt tot meer business.
Technologie en advies
Ambition4Clients heeft daar precies de oplossingen voor. Die zijn gebaseerd op de onbegrensde mogelijkheden van technologie, met strategische ondersteuning vanuit onze persoonlijke ervaring. Omdat wij geloven dat we jou zo een belangrijk deel van de werkzaamheden uit handen kunnen nemen. En je daarnaast helpen met zaken als:
- meer omzet halen bij de huidige klanten
- prospects omzetten in nieuwe klanten
- optimaliseren van processen
- marketing
- kostenbesparing (bijv. door de afhandeling bij de klantenservice te verbeteren)
Bij ons sta jíj in het middelpunt. Onze producten en diensten zijn en worden altijd helemaal ontwikkeld vanuit de behoefte van onze klant. De juiste tools en het juiste advies, met één duidelijk doel: je helpen en ondersteunen om jóuw klanten centraal te stellen.
Ondernemen en innoveren
Wat je eigenlijk écht wilt is ondernemen, nieuwe dingen proberen. Toch? En tegenwoordig brengt innovatie vaak verdere ontwikkeling van de automatisering met zich mee. Dan zie je al gauw allerlei drempels op de route. Het is allemaal zo ingewikkeld en gaat bovendien ongetwijfeld veel geld kosten. En als er meer externe partijen bij betrokken zijn, zit je daar al snel tussenin. Bij problemen wijst iedereen naar elkaar.
Eenmaal met ons in gesprek blijkt meestal dat het invullen van alle wensen veel minder moeilijk wordt als gedacht. En dat het met die grote investeringen reuze meevalt. Ons totaalpakket aan software biedt alle mogelijkheden die je zoekt, en nog veel meer. Vaak is een groot deel van de infrastructuur al beschikbaar. Sowieso staan wij garant dat het allemaal functioneert zoals jij het wilt hebben.
De oplossingen van Ambition4Clients nemen de bezwaren die er vooraf waren stuk voor stuk weg. Er is dus geen enkel excuus meer om niet te gaan ondernemen en nieuwe wegen in te slaan!
Software en services
Onze krachtige software-tools nemen jou veel werk uit handen. Bovendien bieden ze ongekende mogelijkheden: CleverConnected bij klantenbeheer en Communicator voor marketing-campagnemanagement. Is Ambition4Clients dan ‘gewoon’ een leverancier van die producten? Nee, we gaan veel verder dan dat. Met ons krijg je er een businesspartner bij. Natuurlijk kunnen we de software leveren en installeren, zonder meer. Maar er zit zoveel meer in als we samen het traject verder ingaan. Met behulp van de up-to-date technologie kunnen we jou helpen om de organisatie veel marketing-gerichter te maken.
We vinden het prettig om als partners te kunnen sparren. Ook al is Ambition4Clients als bedrijf nog jong, onze mensen beschikken over een schat aan kennis en ervaring en jij profiteert daarvan. Samen ondernemen, nieuwe mogelijkheden verkennen. En wanneer het nodig is, zijn we ook bereid om onze nek uit te steken. Daar zit onze echte meerwaarde: dienstverlening en advisering. We doen er alles voor om je investering te laten renderen. Dáár halen we ons plezier uit!
Klantenbeheer, abonnementen en transacties
Ons softwarepakket CleverConnected vormt een belangrijke basis voor je klantenbeheer. Het zorgt ervoor dat de relevante klantdata overzichtelijk worden gegroepeerd en beschikbaar komen voor acties als:
- directe koppeling met je website
- mailbestanden genereren voor nieuwsbrieven
- callcenters inschakelen
Het doel is altijd een totaalbeeld op te bouwen, met behulp van alle data die kunnen bijdragen om de klant of prospect beter te leren kennen. Bijvoorbeeld: iemand meldt zich bij je aan voor een evenement. Die persoon wordt toegevoegd in de database en is daarmee ‘relatie’. CleverConnected hangt vanaf dat moment elke transactie en alle klantwaarden aan die relatie. Helemaal geïntegreerd en op één centrale plek.
De verzamelde data krijgen steeds meer waarde doordat er kenmerken aan kunnen worden toegevoegd. Zo ontstaat een sterk profiel. Je krijgt steeds beter inzicht in wie jouw klant eigenlijk is en kunt daar optimaal naar handelen.
Dit gaat ook op voor abonnementenbeheer. Stel dat je een vaktijdschrift uitgeeft. Dan bied je dus veel toegevoegde waarde met de content. Waarschijnlijk ben je altijd op zoek naar alternatieve manieren om deze uit te serveren. Laten betalen voor artikelen, cursussen aanbieden, boeken aanbevelen, etc. Dat kan veel doeltreffender en efficiënter met behulp van een 360 graden-beeld van jouw abonnee.
Behalve voor uitgeverijen leent ons concept zich onder meer voor leden- en donateursadministratie. Daar leven dezelfde vragen. Een lidmaatschap brengt tenslotte meestal een financiële verplichting met zich mee. En er moet weleens een blad of tijdschrift worden opgestuurd.
Ook is onze software met name interessant wanneer je producten verkoopt, zonder dat ecommerce je core business is. Transacties komen vaak binnen langs verschillende kanalen: in de webshop, door een bonnetje of telefoontje, via het abonnement, tijdens jouw event, etc. Het is mogelijk om alles ‘aan de achterkant’ door te zetten naar diverse magazijnen. Voordeel bij zo’n dropshipment-model is dat jij zelf de data behoudt en klantprofielen opbouwt, en niet een andere partij daarmee aan de haal gaat.
Campagnemanagement en klantenservice
Het verzamelen van relevante klantdata vergroot de mogelijkheden voor jouw marketing. De data komen beschikbaar in een marketing- en emailomgeving als Communicator. Dit maakt het mogelijk om heel snel de juiste selecties te maken en zeer gesegmenteerd te werk te gaan.
We kunnen ook automatische campagnes inrichten. Enkele voorbeelden:
- Retentieprogramma: iemand heeft een proefabonnement voor vijf nummers van een bepaald tijdschrift. Bij het derde nummer zou er volledig geautomatiseerd uit kunnen waarin wordt gewezen op het feit dat de volgende editie de voorlaatste is. Bij nummer vier zou dan een goed verlengingsaanbod kunnen volgen.
- Win back: na afloop van een kortlopend abonnement of een beëindiging kan de abonnee na een half jaar een mail krijgen met een nieuw aanbod.
- Remarketing: de koper in je webshop die de transactie niet afmaakt en vervolgens op een later moment weer een signaal krijgt.
Dankzij onze centrale database zijn zulke processen heel eenvoudig in te richten. En jij kunt je focussen op de communicatie zelf: welke boodschap je wilt overbrengen en de tone of voice.
Omgekeerd kan de klantwaarde medebepalend worden voor de herinneringen-cyclus. Iemand die al twintig jaar trouwe klant/abonnee is en één keer een factuur heeft gemist, hoort toch geen formeel opgestelde standaardbrief te krijgen?
Een andere interessante invalshoek: de medewerker van de klantenservice die aan een kleurbolletje kan zien dat de beller een hele goede klant is en vervolgens extra alert is op de toon en inhoud van het gesprek. En de klant op basis van diens interesseprofiel meteen kan melden wat momenteel het Boek van de Maand is. Of kan signaleren dat deze klant de nieuwsbrief nog niet ontvangt.
En dan hoeft het nog niet eens om een bestaande abonnee te gaan. Misschien blijkt uit het systeem wel dat dit een regelmatige koper in de webshop is, die bovendien al jarenlang jouw events bezoekt. Zie jij ook kansen voor cross- en upselling?
Dát is nou gebruikmaken van data in standaardprocessen! Het is nu te vaak eendimensionaal en dat kan echt anders. Een klant is geen abonnee, een klant is een klant. De hedendaagse consument verwacht een passende behandeling en wil serieus genomen worden.
Op basis van de juiste data kun je onnodige standaardberichten vermijden en tegelijk juist meer investeren in de klantcontacten die er echt toe doen. Zo stelt onze software jou in staat om veel efficiënter te werken.
We kunnen ook zorgen voor een doorontwikkeling in de kanalen die jouw klant wenst. Geef de klant het platform waar hij of zij zich prettig bij voelt en dat bovendien effectief is voor het soort contact.
Dit is nu net waar wij jou bij helpen: customer intimacy, aandacht besteden aan de klant, kijken hoe je die beter kunt servicen en eventueel kunt aanzetten tot meer aankopen.
Inzicht bepaalt de tone of voice. En inzicht is precies wat Ambition4Clients jou kan bieden.
Voor met name uitgevers en andere B-to-C mediabedrijven kunnen we de complete klantenservice verzorgen. Daarbij werken we samen met verschillende partners.
Open systeem
Regelmatig komen we nog databases tegen waarbij de verzamelde informatie op verschillende plekken terechtkomt. Dat moet vervolgens worden samengebracht tot één ‘klantenbrij’. Extra handelingen, onnodig veel werk en echt niet meer van deze tijd.
Ambition4Clients werkt met een open systeem. Dit biedt grote voordelen voor jou. Het is namelijk realtime benaderbaar. Dat betekent bijvoorbeeld bij abonnementen dat alle inschrijvers en opzeggers tot op de minuut zijn verwerkt. Dus een mailing naar alle actuele abonnees gaat dus ook echt naar alle actuele abonnees.
Een ander voordeel van het open systeem is onze koppeling met een webshopomgeving als WooCommerce. Dankzij een goede integratie is vanuit onze data zichtbaar of er nog voorraad is van een bepaald product. Is het op? Dan kan het product eventueel zelfs tijdelijk niet worden vertoond in de shop.
En het gaat nog verder. Wij werken namelijk multimediaal. Dus wanneer iemand bijvoorbeeld telefonisch tien producten bestelt via je callcenter wordt de voorraad eveneens direct automatisch bijgewerkt, ook rechtstreeks in de webshop.
Tenslotte is de koppeling naar online heel interessant. Dat is een slag die met name veel uitgevers maken, of van plan zijn.
Jouw klant kan de eigen data zelf inzien en eventueel updaten, door in te loggen in ‘mypage’. Uiteraard blijf jij in control: de beschikbare data over iemand kunnen bepalend zijn voor wat die persoon in je online omgeving aan de voorkant krijgt te zien en mag doen.
Denk onder andere aan inloggen, voordelen bij bestellen, productstatus etc.
Onze rol
Ambition4Clients kan je veel werk uit handen nemen. Denk bijvoorbeeld aan processen rondom facturatie, innen van betalingen, uitleveren van bestellingen, aanmaken van verzendbestanden voor de drukker etc.
Wanneer je content publiceert (bijv. een tijdschrift of website) en abonnees zijn daarin geïnteresseerd, kunnen daar vragen uit voortkomen of er kan andere interactie ontstaan. Voor een efficiënte beantwoording kunnen wij onder meer mailboxen beschikbaar stellen en telefoonlijnen opzetten, maar ook meer hedendaagse kanalen als WhatsApp en Facebook Messenger regelen.
Het behoort tevens tot de mogelijkheden om de klantenservice volledig bij ons neer te leggen.
Verder wil Ambition4Clients graag ondersteunen bij de toekomstvisie van jouw organisatie. Die kunnen we technologisch voor je invullen. Maar het past ook bij ons om mee te denken over de inrichting van de optimale infrastructuur rondom je klant, zodat deze zich serieus genomen weet en geserviced voelt.
Daarmee werken we aan de lifetime value van jouw klanten. Je weet vast wel hoe moeilijk het is om de ‘levensduur’ van bijvoorbeeld een abonnee te verlengen. Het kost vaak veel minder inspanning en investering om in diezelfde periode meer omzet te maken met een klant.
Uiteraard wordt ons pakket altijd volledig toegesneden op jouw situatie. Daar zijn we flexibel in.
Hou je bijvoorbeeld het callcenter liever in eigen beheer? Geen probleem!
Met onze kennis en ervaring kunnen we een goede businesspartner met toegevoegde waarde zijn op het gebied van marketing-campagnes, ook wanneer we het klantbeheer niet verzorgen.
En ben jij een uitgever die niet werkt met het abonnementenmodel, maar kunnen de processen wel (veel) beter? Laat ons dan helpen met het verbeteren van de infrastructuur, of een geheel nieuwe opzetten.
In sommige gevallen kiezen we in overleg voor een gefaseerde aanpak: eerst word je bijvoorbeeld ondersteund bij het optimaliseren van de huidige processen en daarna kijken we naar de doorontwikkeling.
We willen maar aangeven dat wij net iets verder kijken, om jou goed te kunnen adviseren. Ambition4Clients kan echt het verschil maken: wij leveren de juiste tools en zorgen dat je er mee kunt werken. Maar we zetten ook graag die stap extra. Samen met jou.
Kortom
Hoe mooi zou het zijn om op elk moment te kunnen beschikken over een centraal beeld van iedere klant, waarin al jouw productstromen en kanalen bij elkaar komen?
Zou jij ook graag ontzorgd worden in de communicatie rondom diezelfde klant en meer te weten komen over marketing-automation?
Moet jouw organisatie nog stappen zetten om de mogelijkheden van geavanceerde technologie écht te gaan benutten, maar weet je nog niet precies hoe en heb je bovendien niet de resources om zelf een state-of-the-art systeem te realiseren?
Zoek jij een partner, die meer doet dan de tools aanreiken? Die je met de ‘poten in de klei’ bijstaat, om jouw business naar een nog hoger niveau te krijgen? Bij wie marketingdenken in het DNA zit?
Als dit de vragen zijn waar jij tegenaan loopt, kom dan zeker eens praten met Ambition4Clients. Voor advies, of gewoon om eens met elkaar sparren.