Hortipoint is een business tot business uitgeverij die zich met name richt op bedrijven in de sierteeltbranche. Ze profileren zich daar als dé specialist in vakinformatie. Hun missie is om de ondernemers te ondersteunen bij de verdere professionalisering. Hortipoint wil vooral partner zijn van de bedrijven in bloem en groen. Maar ook een verbindende schakel en bron van informatie voor de sector.
De basis voor de uitgeverij is direct na de Tweede Wereldoorlog gelegd met de oprichting van Het Vakblad voor de Bloemisterij. Het doel daarvan was om bij te dragen aan de wederopbouw van de sierteeltproductie.
Hortipoint is een stichting waarin de brancheorganisaties VHG, VBN, VGB en LTO zijn vertegenwoordigd. Het bestuur heeft overigens geen redactionele invloed. De titels zijn: het Vakblad voor de Bloemisterij, De Boomkwekerij, Tuin en Landschap, PlatformGroen, PlatformBloem, Bloem&Blad en Floribusiness. Deze richten zich op ondernemers in onder andere de groenvoorziening, boomkwekerij, bloemisterij en bloemendetailhandel in Nederland en daarbuiten.
Er wordt voortdurend geïnnoveerd om de doelgroep zo goed mogelijk te kunnen bereiken. De papieren magazines en media als websites, social media en online magazines moeten elkaar versterken. Verder krijgen bedrijven en organisaties een podium. Hortipoint Mediaproducties biedt multimediale oplossingen waarmee aanbod of kennis kan worden gepresenteerd aan de sector.
In eerste instantie zocht Hortipoint ondersteuning bij marketing en marketing automation. Zo zijn de contacten met Ambition4Clients ontstaan. De uitgeverij zorgt zelf voor de klantenservice en wilde een SAAS-oplossing voor de software, met ondersteuning op een aantal processen. Inmiddels maken ze gebruik van CleverConnected en Communicator/Copernica.
Lees ook:
Hortipoint kiest voor Ambition4Clients
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.