menu ↓

In gesprek met Martijn van der Spek van VDS Publishers

Sinds begin juni van dit jaar ondersteunt Ambition4Clients de uitgever VDS Publishers B.V. met het abonnementenbeheer van TopGear Magazine en JFK Magazine.

Dit vonden we een mooie aanleiding voor een gesprek met Martijn van der Spek. Hij is directeur/eigenaar van VDS Publishers.

Welke autoliefhebber kent TopGear niet? Wat zo’n vier decennia geleden begon als een tv-programma op de BBC is inmiddels wereldwijd het bekendste medium op het gebied van automotive. Zowel off- als online met TopGear.nl.

En als het om mannen-lifestyle gaat, vormen JFK Magazine en JFK.men een begrip in Nederland en Vlaanderen.

“Naast deze twee titels hebben we met VDS Custom Media een tak die specifieke producten voor klanten verzorgt. Zo zijn we momenteel bezig met een eigen magazine voor een grote auto-importeur. Niet alleen print maar ook andere media.
En sinds kort hebben we VDS Digital Agency aan dit rijtje toegevoegd. Daar verzorgen we digitale en social campagnes, met name voor auto-importeurs. Deze zijn vooral conversie-gericht, onder meer het genereren van proefritten en aanvragen. Daarbij komt onze uitgebreide online expertise natuurlijk goed van pas,” vertelt Martijn enthousiast.

Als gezegd werkt VDS Publishers vooral samen met Ambition4Clients voor het abonnementenbeheer van TopGear en JFK.

“We zijn per 1 juni overgestapt,” aldus Martijn. “Toevallig in een periode van een (nog lopende) campagne waarbij je een Formule 1-game krijgt bij een abonnement op TopGear of JFK. Dit blijkt een veel groter succes te zijn dan we ooit hadden durven dromen, de aantallen zijn enorm. Meteen een mooie vuurproef dus: het is af en toe flink aanpoten voor de mensen bij Ambition4Clients. Maar het gaat allemaal prima.”

Martijn vindt het fijn werken met Ambition4Clients, omdat ze van de hoed en de rand weten. Er is veel kennis aanwezig over het werven van abonnees, op elk niveau. “Vanuit die insteek zijn ze een goede adviseur.”

Als relatief kleine uitgever staat VDS Publishers ook open voor externe expertise. “We profiteren graag van de gerichte ervaring die ze hebben op het gebied van marketing. We hebben zelf marketeers met veel kennis, maar dan heb je het natuurlijk niet over een afdeling van tien mensen. Dus zeker voor een club als de onze biedt Ambition4Clients veel toegevoegde waarde.”

Maar ook op technisch vlak zit het wel snor. “Hun systemen zijn (door)ontwikkeld met het oog op de klant. Dankzij 15 jaar ervaring in abonnementen kunnen wij goed vergelijken. Als we kijken naar de huidige leveranciers op de markt zijn deze oplossingen het meest recent en daardoor ook écht state of the art. Dat is voor ons als kleine, innovatieve en online gedreven organisatie cruciaal. We maken ook gretig gebruik van vrijwel alle technische mogelijkheden die er worden geboden.”

De klantdata vanuit het abonnementenbeheer vormen de basis voor gerichte marketingcampagnes van VDS Publishers. “Acties verzinnen is niet zo moeilijk. De key zit in de opvolging en analyse. Niet alles de wijde wereld ingooien, maar specifiek kijken naar de klant en daar tailormade zaken voor bedenken. Het is geen eenheidsworst. Iemand die een proefabonnement heeft afgesloten, moet je anders benaderen dan degene die tien jaar lid is geweest.
Natuurlijk moet je extern werven, maar de huidige abonnees vormen je belangrijkste kapitaal. Die moet je dus behouden! Goede service bieden, ook wanneer er problemen zijn. Varianten en alternatieven aanbieden, waar je ook mee kunt testen.
Allemaal zaken waar we nu prima tools voor hebben.”

Martijn vervolgt: “In Ambition4Clients zagen we de combinatie: technisch vooruitstrevend met daarbij veel advies en ondersteuning. Dit was voor ons de reden om met hen in zee te gaan.”

Verder vindt hij het als directeur/eigenaar van VDS Publishers belangrijk dat hij te maken heeft met echte ondernemers, die zelf ook eigenaar zijn van een slagvaardig bedrijf. “Ze zitten er kort op, snappen hoe het in elkaar steekt en houden ervan om gewoon lekker aan de slag te gaan. Als ik mail, krijg ik altijd snel reactie. Wij zijn nu eenmaal gewend aan korte lijnen en het is belangrijk dat een leverancier past bij je eigen DNA.”


Geplaatst op

in

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *